Italien Del 13 - Fulda och Lübeck (Sista delen)

Sådär, Fulda och Lübeck, de två sista städerna på resan i sommras. Nu har jag laddat upp bilder från hela resan, lagom tills att jag ger mig ut på nästa resa. Om en månad idag (skrivet 27/januari) så åker jag iväg. Denna gång blir det bara en stad, och utan sällskap, och utan semester.

Italien Del 12 - Rottenburg

På väg hemåt, där vi stannade en natt i Rottenburg (jag vet inte om det hette bara så, det verkar finnas fler städer med Rottenburg i namnet så..), en väldigt vacker stad!

Filmfestivalen

Idag tar jag en paus från direktpress och byter stillbild mot rörlig bild i 10 dagar. Jag ska vara volontärfotograf på Göteborgs filmfestival! Det ska bli spännande!

Italien Del 11 - Italien till Tyskland

På vägen hem spenderade vi sista Italien-natten i Bologna, där jag inte fotade så mycket. Dessa bilder är tagna från bilen (nedtonade rutor = blågrå-aktigabilder + och brist på motivation att redigera ordentligt) mellan Italien och Tyskland, där vi stannade och fikade på ett café mitt i skogen, troligtvis var det i Österrike.

Smakprov på nytt reportage

Här kommer ett smakprov på ett nytt reportage som jag håller på med just nu!

Praktik

Nu för tiden har jag praktik på direktpress, de som gör tidningen centrum/öster/väster/nordost/sydväst/hisingen. Så kolla i tidningen när den kommer i brevlådan, annars kan ni hämta den i någon mataffär i närheten eller läsa den på webben. På fredag tar jag en veckas paus från direktpress, och hänger på filmfestivalen som volontärfotograf.

Italien Del 10 - Sorrento

Vi tog en dagsutflykt till den (ganska kända?) staden Sorrento. Jag har velat åka dit i flera år, men staden var inte så speciell som jag hade hoppats. Men den var såklart väldigt fin ändå.

Italien Del 9 - Gaeta

Vi var på kvällsutflykt till Gaeta, en liten stad som låg nära byn där vi bodde.

Italien Del 8 - La Serra

Jag fotade inte så mycket i semesterbyn som vi bodde i, La Serra. Vi låg mest på stranden och badade bland vågorna! Det enda jag fotade lite mer seriöst var dessa bilder på stranden.

Italien Del 7 - Rom mot La Serra

Vi fortsatte mot semesterbyn och stannade och åt lunch på ett fint ställe, där jag åt världens godaste macka typ. Åh. Kul att hitta såna där fina, okända ställen med god mat och trevlig personal! På kvällen kom vi fram till bungalowen där vi skulle bo i ungefär en vecka!

Italien Del 6 - Venedig mot Rom

Venedig var ju såklart en av de städer som vi stannade i lite längre, innan vi fortsatte mot Rom. Vi kom fram sent på natten och även då var trafiken kaotisk, och vi fortsatte iväg direkt efter frukosten. Rom fick vänta till en annan resa helt enkelt.

Italien Del 5 - Venedig

Solen gick ner men Venedig var fortfarande lika vackert. Det var faktiskt inte så mycket turister som man skulle kunna förvänta sig. Det fanns många tomma, fina gator som man kunde utforska om man strosade runt och höll någon i handen. Venedig är en stad man vill komma tillbaka till med sin käresta.

Italien Del 4 - Wien mot Venedig

Vägen från Wien till Italien var en av de vackraste. Vi stannade några gånger bland bergen för att titta på utsikten, och det var inte fult direkt. När vi tagit några friska andetag och kört runt bland bergstopparna fortsatte vi mot nästa stopp, Venedig. Jag tror nog Venedig var min favoritstad av de ställen vi fick se under resan. Allt var bra när vi var där, allt var så idylliskt. Hotellet, vädret, restaurangen... allt. Fortsättning följer!

Italien Del 3 - Prag till Wien

Vi fortsatte våran resa och stannade en stund i Wien, åt schnizel och tog en promenad på de vackra gatorna.

Italien Del 2 - Berlin mot Prag

Vissa städer stannade vi längre i, och vissa stannade vi bara och sov i. Berlin fick en lite kortare visit medan Prag ville vi stanna längre i. Prag var en av de vackrare städerna som vi fick se under resan tycker jag, främst arkitekturen.

Italien Del 1 - Göteborg mot Berlin

I somras så var jag och familjen på bilresa till Italien. Jag tycker ju mest om att fota människor egentligen... och har inte riktigt börjat våga fota närbilder på främlingar på gatan ännu, så de jag fotade mest var ju familjen. Men familjen vill inte vara med på bild på internet, så jag väljer bort ganska mycket bilder här. Men jag känner att eftersom jag fotade så otroligt mycket så måste jag göra nåt med bilderna, så här kommer massa bilder från resan! Jag har knappt redigerat dem, inte ens i RAW, och bara sparat dem med macron i photoshop. Så kvaliten kanske inte är den bästa!